You are currently viewing בחירת תמונות נכונות לאתר – מה החשיבות שלהן, ואיך לבחור נכון

בחירת תמונות נכונות לאתר – מה החשיבות שלהן, ואיך לבחור נכון

בחירת נבונה של תמונות לאתר, יכולה להוות מקפצה שיווקית אדירה לאתר שלכם. תמונות מעבירות מסרים בצורה חזקה הרבה יותר ממילים – "תמונה אחת שווה אלף מילים". הרבה פעמים תמונות יוכלו להדגיש את הטקסט הכתוב, לחבר יותר את הגולש רגשית לתוכן שהאתר מנסה להעביר ועל ידי זה להגדיל את הסיכויים למכירה דרך האתר.

אז איך תדעו כיצד לבחור תמונות מתאימות לאתר שלכם? הבאנו כמה טיפים שחשוב מאוד לזכרו כשבוחרים תמונות לאתר שלכם.

בחירת תמונות נכונות לאתר - מה החשיבות שלהן, ואיך לבחור נכון1) זכויות יוצרים –

אולי הטיפ הכי חשוב פה, שיכול למנוע מכם להסתבך משפטית עם בעלי התמונה. אם אתם חושבים שאתם יכולים פשוט לשים איזה תמונה ששלפתם מגוגל באתר שלכם- אתם טועים! לא רק שאתם טועים, זה עלול להגיע לתביעה של הרבה מאוד כסף, תביעה בה תפסידו כמובן.  לכל קניין רוחני (ובין היתר לתמונות) יש זכויות יוצרים. אסור להשתמש בתמונה אם אינכם יודעים בוודאות שאין עליה זכויות יוצרים. בחלק מהמקרים אפשר לבקש אישור בכתב מהצלם, עם או בלי תשלום. עדיף מראש לרכוש תמונות מאתרים המיועדים לזה. שם תוכלו למצוא תמונות במחיר זול/יקר (תלוי בתקציב שלכם) ועם התשלום- ותשלמו על הזכות להשתמש בתמונה הרצויה. כך תימנעו מהמון עוגמת נפש מיותרת.

2) רלוונטיות למוצר/לנושא האתר –

אם האתר שלכם הוא אתר להזמנת צימרים מפוארים, תמונה של בקתה רעועה ולא מטופחת תעשה איתכם עוול גדול מאוד. האווירה הקשורה לצימרים היא של זוגיות/משפחתיות ולכן תמונות כאלו דווקא יהיו קשורות לנושא, אפילו שאינן מציגות דווקא את המוצר עצמו (הצימר) אלא את מה שהמוצר נותן ומייצג. בנוסף, באתר של השקעות, שייך שתשימו תמונות של הבורסה, עליות וירידות שערים, וכן גם תמונות אווירה שמשרות רגש שאתם רוצים לקשר לאתר, כמו ביטחון כלכלי, ולכן שייך לשים תמונות של יאכטה, רכבי יוקרה וכל מה שמשדר את אותו המסר שאתם רוצים להעביר.

3) איכות התמונה –

חשוב מאוד להקפיד לרכוש אך ורק תמונות באיכות ובחדות גבוהה מאוד. תמונה עם רזולוציה גרועה מרתיעה ומרחיקה את הלקוח מהרצון להמשיך לגלוש באתר שלכם. חשוב לוודא שהתמונה נראית טוב גם במסכים שונים (מחשב, סמארטפון, טאבלט וכו').

שיווק באינטרנט - כל השיטות לשיווק תכנים באינטרנט4) שחקו להם על הרגש –

בתמונות יש אופציה טובה מאוד לפנות אל רגשות הגולשים. לעורר בהם השראה, מוטיבציה או הזדהות. למשל, אתר השקעות יעשה בחוכמה כשישים תמונה של איש/ה העומד/ת על גג בניין גבוה/הר גבוה עם ידיים למעלה כמנצח/ת ומסביב נוף מדהים. תמונות כאלו הן עוצמתיות וגורמות לגולשים להרגיש. הרגש הוא חשוב מאין כמוהו על מנת לבצע מכירה.

דוגמא נוספת – באתר של מסעדה, אל תשימו רק תמונות של אוכל או של המסעדה עצמה. שימו גם תמונה מושקעת של זוג שאוכל ונהנה וצוחק מארוחת ערב, ומסביבו אווירה נעימה ומשכרת. תמונה כזאת מרגשת את הגולש, גורמת לו לרצות גם הוא להיות שם ולהנות ככה. לתמונות כאלו יש אפקט עצום על יכולת המכירה של האתר.

5) ייחודיות התמונות –

אמנם זו לא אופציה לכולנו, אבל רצוי להשקיע בסשן צילומים על מנת להפיק תמונות ייחודיות רק לעסק שלכם.. לא רק שזה תורם למיתוג הייחודי של העסק, אלא זה גם גורם לעסק לא להיראות משעמם ובנאלי כמו רבים אחרים בתחומו.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.