You are currently viewing חיפוש קולי, העתיד של החיפושים מהמובייל – האם אתה מוכן?

חיפוש קולי, העתיד של החיפושים מהמובייל – האם אתה מוכן?

החיפוש הקולי נמצא בעלייה מתמדת. איך זה משנה את התוכן שלך ומשפיע על אסטרטגיות הקידום שלך? מאז המצאתה של סירי על ידי אפל לפני שנים, הוכרו לעולם עוד תוכנות חיפוש קולי רבות: גוגל, וויז, מיקרוסופט קורטנה, ואמזון אקו אלקסיס. דבר זה שינה לחלוטין את פני החיפוש המתבצע בגוגל. יותר מחצי מהמתבגרים וכמעט חצי מהבוגרים הצעירים מבצעים חיפוש קולי אחד לפחות ביום. מכיוןן שחלק נכבד ועיקרי מהשוק כיום מחפש תוצאות בגוגל ע"י שימוש בתוכנות חיפוש קולי – יש להתאים את עצמנו בהתאם לכך.

אז מה זה בעצם משנה מבחינתנו, מקדמי האתרים?

חיפוש קוליובכן, אם עד לא מזמן עיקר החיפוש המתבצע בגוגל היה באמצעות משפטים מובנים מראש (לדוגמא- אדם שחיפש אינסטלטור בטבריה היה נכנס לגוגל ומקליד "אינסטלטור בטבריה"), היום, בגלל החיפוש הקולי, אנשים מחפשים יותר בצורה של דיבור, ממש כמו עם בני אדם (לדוגמא- ע"י שימוש בחיפוש קולי יותר סביר שבנאדם ישאל "איפה יש מנעולן בטבריה שקרוב אליי?"). דבר זה משנה לחלוטין את מילות המפתח שהורגלנו לקדם עד כה. אנו נדרשים לשנות את ההתמקדות שלנו ממילות מפתח מקובעות וסכמתיות ולעבור למילות חיפוש שהן כמו דיבור עם אדם אחר.  אז אם אנחנו למשל רוצים לקדם אתר בצורה אורגנית, אנחנו לא יכולים יותר להסתפק בלכוון אותו למילת חיפוש כמו "אינסטלטור בטבריה" אלא עלינו לדאוג ששאלות מרכזיות שנשאלות בחיפוש קולי- יובילו לתשובות שנמצאות אצלנו באתר.  ככל שה"תשובות" שיש לנו באתר יתאימו יותר לשאלות שנשאלות לעיתים קרובות בתחום שלנו, כך נוכל להראות לגוגל שהאתר שלנו יותר רלוונטי לאנשים שמחפשים עם חיפוש קולי. ככל שהשפה שכתובה באתר שלנו תהיה יותר "טבעית" ו"אנושית" ופחות מאמרית וסכמתית, כך יגדלו הסיכויים שגוגל יזהה את האתר שלנו כתשובה טובה למישהו שחיפש בחיפוש קולי משהו שנוגע לתחום שהאתר שלנו מציע.

אז מה תעשו בתכלס?

דבר ראשון שחשוב לעשות זה מחקר. תיכנסו לאתרי שאלות ותשובות מוכרים (דוגמת סטיפס, askpeople) ולכל מיני פורומים מוכרים (דוגמת FXP, תפוז, וכו'), פורומים נישתיים למוצר שלכם ספציפית (אם למשל מדובר ברכבים, יש פורומים רק לרכבים וכו'), וכמובן קבוצות פייסבוק וגוגל פלוס. חפשו שאלות שקשורות בעסק או באתר שאתם רוצים לקדם, ומצאו את התשובות הכי פופולריות והכי נפוצות שיוצאות במהלך החיפוש.

לאחר השלב הראשוני, התחילו להוסיף תוכן באתר שלכם שכולל בתוכו מענה פשוט וברור, בצורה אנושית "דיבורית" לשאלות הכי פופולריות. כך תוכלו למקסם את התנועה דרך החיפושים הקוליים.

טיפ אחרון לעסקים לוקאליים

לעסקים בעלי חנות פיזית, או נותני שירות באזורים גאוגרפיים מסוימים, חשוב שתסמנו את העסק שלכם בגוגל פלוס, גוגל מפות, פייסבוק וכל אתר שנותן הפניה גאוגרפית. דבר זה יכול לעזור לגוגל להפנות אליכם כל מיני חיפושים קוליים שמחפשים הפנייה לעסק כלשהו שקרוב אליהם גאוגרפית.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.