You are currently viewing העתיד של של תחום הקידום האורגני

העתיד של של תחום הקידום האורגני

רבים טוענים שהקידום האורגני מת. אבל האם כך הוא הדבר? התשובה הפשוטה: לא.  אז מה בעצם התרחש בשנים האחרונות בעולם הקידום האורגני? לאחר הרבה שנים מאז שגוגל קמה והתרחבה ושלטה בתחום החיפוש בעולם בצורה בלעדית, גוגל החליטה להילחם בספאם, והתחילה להוציא עדכוני אלגוריתם אשר נלחמים בספאם האינטרנטי ובתוכן זבל שהציף את רחבי האינטרנט. בעבר, מקדמי אתרים דחסו מילות מפתח בכדי להתקדם במנוע החיפוש או יצרו לינקים בכמויות אך באיכות ירודה בכדי להתקדם. בנוסף, כתבו תוכן לא איכותי שהקוראים לא ממש יכלו לקרוא. גוגל הבינה שמקדמי האתרים "עלו" עליה וניצלו פרצות באלגוריתם, ולכן התחילה להוציא עדכוני אלגוריתם אחד אחרי השני שכל מטרתם היא מלחמה בספאם, והעלאת דרישות הסף מבחינת תכנים ואיכות המידע שאותו בעלי האתרים מעלים לאתר שלהם. אז היה לנו את עדכוני האלגוריתם "פינגווין" ו"פנדה", "יונק הדבש", ו"הפנטום" ועוד (גוגל טענו שהיו עוד עדכוני אלגוריתם רבים ופשוט לא הוציאו את המידע לציבור), ולאחר מכן, הרבה אנשים ניבאו את מותו של קידום האתרים האורגני. לפי הראייה שלי,  הדבר לא נכון בכלל. הקידום רק קיבל צורה אחרת (ועתיד להמשיך להשתנות עם הזמן) כמו בכל תחום טכנולוגי. כשמסתכלים על קידום האתרים האורגני, על מנת להבין כיצד לקדם אתר, צריך להבין מאיפה התחלנו, איפה אנחנו עומדים עכשיו, ולאן התחום עתיד להתפתח.

The future of Organic SEOמה שהולך לקרות מכאן והלאה בתחום הקידום מונה כמה פרמטרים עיקריים:

1) יותר מידע במנוע החיפוש עצמו –

בטח שמתם לב שגוגל, כבר בשנה האחרונה, שולף לנו מידע ישירות מתוך האתרים היישר לתוך מנוע החיפוש. לדוגמא, אם חיפשנו איך להחליף ברז, נוכל כבר למצוא את התשובה כבר במנוע החיפוש מבלי הצורך להיכנס לשום אתר על מנת לקרוא את המידע שבו. זה נוצר כחלק מפעילות איסוף המידע של גוגל (גרף הידע של גוגל), ומאתגר אותנו כמקדמי אתרים, מכיוון שזה מוריד את התנועה לאתרים שלנו (כי המידע נמצא כבר במנוע החיפוש ואין צורך להכנס לאתר עצמו על מנת לקרוא את המידע).

2) שינוי התפיסה של גוגל לגבי לינקים ותנועה בין אתרים –

כמו שאתם בטח יודעים, גוגל הכריזה על עדכון הפינגווין האחרון, והוא הולך להיות עדכון שירוץ באופן תמידי, בצורה חיה. הרעיון הוא שגוגל תתחיל ללמוד לנתח לינקים בצורה של מכונה לומדת. זאת אומרת, גוגל תפסיק להיות אלגוריתם אחד שכל פעם צריך ללמד ולעדכן אותו מה נחשב ספאם ומה נחשב תוכן איכות, מה הערך של לינק כזה ומה הערך של לינק אחר. הרעיון הכללי של גוגל, הוא להפוך להיות מכונה בעלת אינטליגנציה מלאכותית שיודעת להבין הקשרים ולינקים בצורה יותר טובה ואמיתית, כך שגוגל תוכל להעריך את האתר שלכם יותר על בסיס מה שנמצא בו, והערך של הלינקים שאתם מפנים מתוכו או אליו, ופחות על בסיס סכמה מובנית מראש שאותה הגדירו מהנדסים בגוגל.

3) ניתוח תנועת הגולשים –

כידוע לכם (לשמחתנו ולצערנו כאחד), גוגל עוקבת אחרי כל פעולה שאנו עושים ברחבי האינטרנט. בין אם על ידי מערכת אנדרואיד ועם על ידי דפדפן כרום, ובין אם על ידי גוגל אנליטיקס. כמו כן, אתם בטח יודעים שגוגל עוקבת אחרי המיקום שלנו דרך גוגל מפות ו-ווייז. על ידי כל המידע הזה שגוגל אוספת עלינו, היא לומדת להכיר אותנו יותר טוב, וכתוצאה ישירה של זה, הם מסוגלים להבין איזה תוצאות חיפוש יהיו יותר טובות לנו (הגולשים) באופן אישי. אנו נוכל לראות בגוגל תוצאות חיפוש מתוך אנשי הקשר שלנו או לפי העדפות שגוגל זיהו אצלנו (כדפוס השתמשות), או ע"י שינוי במיקום הגיאוגרפי שלנו. דבר זה משנה את הדפוס בו אנו, מקדמי האתרים, נפעל. אם למשל, בעבר הצלחנו להביא אתר מסוים למיקום (סתם דוגמא) השלישי שבעמוד הראשון של מילת חיפוש מסוימת, וכך פחות או יותר זה היה נשאר עם התמדה ועקביות, היום זה לא כך- אלא כל גולש מקבל תוצאות חיפוש שונות לפי המחקר שגוגל עשתה עליו, ולכן המיקומים של האתר שלנו משתנים ללא הרף מגולש לגולש.

במאמר זה נגענו על קצה המזלג בתמורות שעבר תחום קידום האתרים האורגני בשנים האחרונות.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.