You are currently viewing אסטרטגיית קידום אתרים

אסטרטגיית קידום אתרים

מי שנתקל בפעם הראשונה בתחום של קידום אתרים בגוגל עשוי להיבהל מן ההיקף הסבוך והפתלתל של תתי נושאים הכלולים בו: עשרות אלמנטים שצריך לעקוב אחריהם, שלל טכניקות שאמורות להביא לתוצאות במגוון דרכים שונות ואלגוריתם אחד סודי ומסתורי של גוגל שאם לא די בכך שאף אחד לא באמת יודע מאילו פרמטרים הוא מורכב, הרי שהוא גם משתנה בתדירות גבוהה מכדי שניתן יהיה לעקוב אחריו.

ועם זאת, קידום אתרים עשוי להיות גם פשוט למדי אם מחלקים אותו בצורה הנכונה לארבעת הבסיסים שעליהם הוא נשען. אמנם עדיין מדובר בנושא רחב ודינמי, אבל לפחות כזה שאפשר להבין ביתר קלות.

קידום אתרים טכני (Technical SEO)

קידום אתרים טכני משמעו וידוא שמנועי החיפוש יוכלו לקרוא את התוכן ולשוטט באתר שלכם על מנת לאנדקס אותו לשימוש עתידי כתוצאת חיפוש לשאילתות רלוונטיות. אם מדובר באתר של עסק קטן המשתמש בוורדפרס כפלטפורמה, אזי מדובר בעניין פשוט יחסית. אולם אם מדובר באתר ענק עם אלפי עמודים, אזי החשיבות של הפעולות הטכניות עולה באופן משמעותי.

בין היתר קידום אתרים טכני עוסק בשאלות כמו האם מנוע החיפוש יכול לנווט באתר, האם ברור לו אילו עמודים עליו לאנדקס ומאילו להתעלם, עד כמה מהר פועל האתר, מה המבנה של האתר והאם כל התשובות לשאלות הללו נכונות הן עבור גרסת הדסקטופ והן עבור גרסת המובייל של האתר.

רבים מן הדברים הקשורים לקידום אתרים טכני הם בעצם חלק מתהליכי העיצוב והפיתוח. עם זאת, רצוי לוודא שהמתכנתים והמעצבים יבינו את הקשר בין העיצוב, הפיתוח וקידום האתר כאסטרטגיה משולבת על מנת למקסם את ביצועיו העתידיים של האתר.

קידום אתרים און-סייט (On-site SEO)

הכוונה לאופטימיזציה שמתבצעת על האתר, וכוללת הן את האתר עצמו והן את העמודים הפנימיים שבו. בהקשר זה קיימת חפיפה מסוימת עם התחום של קידום אתרים טכני (בנושאים כמו אופטימיזציה של היררכיית אתר וכדומה), אולם באופן כללי קידום אתרים און-סייט יעסוק בנושאים כגון מחקר מילות מפתח, כתובות url, כותרות עמודים, תיאורי מטא, תגיות, אופטימיזציה של התוכן, חוויית משתמש וכדומה.

אחת מן הדרכים היעילות ביותר לבצע אופטימיזציה און-סייט היא באמצעות כלי עזר כגון Screaming Frog, שיכולים לסייע לבעל האתר לזהות נקודות תורפה בכל רחבי האתר ולהמליץ על דרכי תיקון ושיפור אפשריות. כמו כן, במקרים מסוימים בהם האתר שייך לעסק שנמצא במיקום פיזי (חנות, משרד, מפעל), ניתן לכלול בתחום הזה גם אופטימיזציה לחיפוש לוקאלי.

קידום אתרים אוף-סייט (Off-site authority building)

חלק מהותי בקידום אתרים, ויש שיאמרו החשוב ביותר, הוא בניית המוניטין והסמכות של האתר מחוץ לאתר עצמו. הכוונה בעיקר לבניית פרופיל קישורים חיצוני – אחד מן האלמנטים המשפיעים ביותר על דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל (אם כי לעיתים גם הקשה ביותר לביצוע).

בהקשר של בניית קישורים חיצוניים חשוב לזכור שהאיכות עדיפה על פני הכמות. אם בעבר מקדמי אתרים רבים נהגו לפזר קישורים לאתרים בכל מקום אפשרי באופן שפעמים רבות חצה את הגבול להטרדה של ממש, הרי שכיום נהוג להקפיד הרבה יותר על יצירת קישורים במיקומים רלוונטיים בלבד, כאלה שהנושא שלהם קשור באופן הדוק ככל האפשר לזה שבו עוסק האתר מקודם עצמו, כך שהחיבור בין השניים נראה טבעי ככל האפשר.

תוכן, תוכן, תוכן

כשחושבים על זה, אתר אינטרנט הוא רק במה שעליה מוצג התוכן, משקף לגולשים את התועלת שהם עשויים להפיק ממנו. הוא יכול להיות תוכן שיווקי, פרסומי, תדמיתי, אינפורמטיבי – וככל שהוא מוצלח יותר וערכו בעיני המשתמש עולה, כך יוכל לסייע בשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל.

אסטרטגיית שיווק תוכן יציבה היא המפתח לקידום האתר או העסק לקהל פוטנציאלי רחב. למרות שרבים נוטים לבצע אופטימיזציה של עמוד הבית או כמה עמודים מובילים בתוך האתר, נכון יותר יהיה לבצע אופטימיזציה לכלל העמודים באתר, עד האחרון שבהם. כך, וכמובן בעזרת השקעה ראויה ביצירת התוכן ולא רק באופטימיזציה שלו, ניתן לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

סיכום

קידום אתרים עשוי להישמע מסובך, אבל הוא לא באמת כזה. ברגע שמבינים שהתחום מחולק לארבעה תתי תחומים, אזי תהליכי גיבוש אסטרטגיית הפעולה והוצאתה אל הפועל הופכים להרבה יותר פשוטים.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.