You are currently viewing קידום לוקאלי בגוגל – איך זה עובד?

קידום לוקאלי בגוגל – איך זה עובד?

  • מחבר:
  • קטגוריה:SEO

קידום לוקאלי בגוגל מהווה את אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לעסקים מקומיים לקבל עוד חשיפה. החשיפה מבוססת על המפות של גוגל, כך שהעסק מוצג על גבי מפה עם הוראות הגעה ופרטים נוספים כמו שעות פתיחה, טלפון וכו'.

שמדברים על קידום אתרים, קשה שלא להזכיר קידום מקומי – שבשווקים מסוימים (ארה"ב למשל) הוא הרבה יותר משמעותי וחזק מאשר בארץ, בעיקר בגלל הגודל העצום של המדינה.

על מנת להשיג את התוצאות הרלוונטיות ביותר, גוגל עושה שימוש בשאילתה של המשתמש ("בתי מרקחת ברמת גן"), אך הוא מתבסס גם על המיקום הפיזי שלו (אם נעשה שימוש במכשיר ללא GPS, הוא יחפש על פי המיקום הפיזי האחרון שהיה זמין).

יתרון נוסף של התוצאות הממומנות הוא שהן מוצגות בבלוק משלהן בנוסף לעשרת התוצאות הקלאסיות, ולכן הן בולטות יותר.

גוגל בוחר מתוך העסקים שהוא מכיר שנמצאים במאגר שלו, ולכן על מנת לדחוף עסקים חדשים קדימה יש ליידע אותו עליהם ולשכנע אותו שהם הכי רלוונטיים מתוך כל העסקים שנמצאים באזור.

רישום בגוגל עסקים

איך עושים זאת?

רישום ישירות בגוגל

גוגל מאפשרת לרשום את העסק ישירות במרכז השליטה שלה לעסקים. כאן אתם יכולים להוסיף פרטים על העסק ותמונות. על מנת לאמת את העסק תצטרכו להוסיף את הכתובת הפיזית שלו ולהקליד קוד אימות שיגיע אליכם בדואר רגיל.

הוספת המלצות בגוגל

לכל עסק בגוגל יש המלצות שהגולשים יכולים להוסיף מאחד עד חמישה כוכבים. גוגל עושה מאמצים רבים על מנת לאתר ביקורות מזויפות ולכן המשתמשים חייבים להיות מחוברים לחשבון שלהם בגוגל על מנת להוסיף המלצות. לעומת זאת, אתם בהחלט יכולים לדרבן את הלקוחות שלכם לכתוב המלצות וגוגל אף מאפשרת לכם ליצור קישור מיוחד לשם זאת.

קיראו גם:

הוספת פרטי העסק באתרים חיצוניים

למרות שגוגל לא מאשרת זאת באופן רשמי, יש סברה שככל שפרטי העסק מופיעים ביותר אתרים חיצונים (מלבד באתר של העסק), כך האמון שלו בעיני גוגל עולה. חשוב לבחור את האתרים בהם אתם נרשמים בפינצטה, לא להירשם בכל אתר שאתם מוצאים, אלא לבחור רק את הטובים ביותר. לדוגמה, דפי זהב / זאפ, בזק, דנסגייד, אתר המועצה המקומית בתחומה נמצא העסק וכך הלאה. גם אינדקסים מקצועיים כמו מאגר רופאים, עורכי דין וכו' יכולים להיות בחירה טובה.

בנוסף לכך, כמובן שלא יזיק לרשום את העסק שלכם ברשתות חברתיות מובילות ובראשון פייסבוק (פתיחת עמוד עסקי) בהן אפשר לרשום את פרטי העסק.

קידום לוקאלי

הקפדה על Schema

בדרך כלל גוגל עושה עבודה טובה למדי בכל מה שקשור לשליפת מידע על העסק מתוך האתר שלו, אבל תמיד כדאי להקל עליו את העבודה ולהשתמש במידע מובנה (מידע אותו הוא יכול לזהות על פי מאפיינים ספציפיים).

את המידע אפשר לסמן בקוד של האתר, להוסיף באמצעות תוסף מתאים של מערכת ניהול התוכן שלו או לסמן אותו בתוך ה – Search Console בקטגוריה של עסקים מקומיים (בדרך כלל מספיק לסמן רק את המידע בעמוד הראשי).

מניעת אי התאמות

עסקים רבים שעוברים ממקום למקום משאירים אחריהם עקבות באתרים רבים. לעיתים קרובות העקבות האלו לא מעודכנים ונוצרת אי התאמה ביניהם לבין פרטי העסק הנוכחיים. לכן, חשוב לעשות חיפוש על שם העסק בגוגל ולרשום בצורה מסודרת את כל האתרים הללו (או לפחות את אלו שנמצאים בשני העמודים הראשונים). לאחר מכן יש לבדוק אותם ידנית ולראות שהמידע מעודכן. אם המידע לא מעודכן, יש להיכנס לחשבון שם ולשנות אותו (בדרך כלל אפשר לשחזר סיסמה אם אתם לא זוכרים אותה). לחילופין, אם המידע נוצר אוטומטית, תוכלו לפנות למנהל האתר על מנת שישנה אותו.

קישורים עדיין משחקים תפקיד חשוב

הקישורים הקלאסיים לאתר העסק עדיין חשובים מאוד לדירוג של העסק גם בתוצאות המקומיות, כאשר הקישורים האפקטיביים ביותר הם כמובן אלו שיוצאים מאתרים ואינדקסים מקומיים. גם לטקסט הקישור יש חשיבות מסוימות ולכן רצוי שלפחות חלק מהקישורים יכללו את שם העסק, השירותים שהוא מספק או את המיקום הפיזי שלו.

מעקב אחרי דירוגים מקומיים

אם אתם רוצים לדעת כיצד הדירוגים המקומיים שלכם משתנים עם הזמן, תוכלו להשתמש כמעט בכל כלי לבדיקת מיקומים כגון Advanced Web Tracking, Pro Rank Tracker או Rank Tracker של Link-Assitant.com על מנת לקבל דירוג ספציפי של התוצאות המקומיות על סמך שם העסק כאשר מחפשים ביטוי מסוים. למרבה הצער, בניגוד לדירוגים האורגנים,  הדירוגים המקומיים לא מופיעים ב – Search Console…

מעקב אחרי שינויים בגוגל

ישנם לא מעט אתרים ופורטלים שמקדישים פינה נפרדת לחדשות על קידום מקומי. למרות שהמידע שמוצג בהם לא תמיד רלוונטי לארץ (לגוגל יש לא מעט שירותים הייחודים לחו"ל כמו השוואת מלונות או טיסות) אפשר לקבל מהם מידע על עדכונים חשובים כמו למשל שינויים באלגוריתמים של גוגל.  דוגמה לאתרים כאלו – Brightlocal, Search Engine Land או Moz.