You are currently viewing שיווק באינטרנט באמצעות תוכן – או איך לבלוט בים של תוכן?

שיווק באינטרנט באמצעות תוכן – או איך לבלוט בים של תוכן?

אחת הדרכים הטובות ביותר לשיווק באינטרנט וליצירת מיתוג, אמינות וכמובן בסופו של דבר מכירות – הוא שיווק בתוכן. המשמעות של שיווק באינטרנט על ידי תוכן היא יצירת תכנים שאינם שיווקיים למטרות שיווקיות. נרחיב: שיווק בתוכן הוא יצירה של תכנים ומאמרים שמסבירים ומלמדים את הגולשים דברים חדשים על תחום העיסוק שלנו, לדוגמא – חברה שמוכרת שעוני כסף ורוצה ליצור קמפיין לשיווק באינטרנט באמצעות תוכן יכולה ליצור מאמר על איך להבריק את שעון הכסף שלכם ובכך יביאו לחשיפה עקיפה גם לכלל העסק.

שיווק באינטרנט על ידי תוכן יוצר אמינות על ידי כך שאנחנו "תורמים" ידע ומעניקים ללקוחות שלנו חוויה אחרת מהעסק שלנו שלא כוללת ניסיונות מכירה או שיכנוע. שיווק בתוכן נותן לנו במה להעביר מסרים ללקוחות שלנו שהיה קשה להעביר להם על ידי דף מכירה. נחזור לדוגמא שלנו, בעל החנות שלנו (חנות שעוני הכסף) יודע שמרבית הלקוחות שלו שואלים על כמה יהיה להם קשה לנקות את השעון שלהם – הסבר קצר ומסודר באתר שלו יוכל להסיר את חשש הלקוחות ולגרום ליותר מכירות באתר ואף בחנות הפיזית של בעל החנות (במידה ויש לו אחת כזאת).

לשיווק באינטרנט באמצעות תוכן ישנם הרבה צורות ופנים.

שיווק באינטרנטהדרך הראשונה לשיווק בתוכן יכולה להגיע על ידי כתיבה של תכנים באתר שלנו תחת עמוד הבלוג או המאמרים, שם נוכל לספר ללקוחות שלנו על כל מיני דברים שהם לא יודעים ונוכל לעזור להם להכיר את תחום העיסוק שלנו בצורה יותר ברורה.

דיוור בדואר האלקטרוני

הדרך השנייה לשיווק בתוכן יכולה להגיע דרך יצירה של ניוזלטר (דיוור בדוא"ל) שם אנו נשלח ללקוחות שלנו מידע מעניין ויגרום ללקוחות להתרשם מאיתנו ולהקנות לנו יותר אמינות, מה שכמובן מגדיל את ההתעניינות של הלקוח במוצרים שלנו ואולי אף יוביל למכירה של ממש. דיוור תכנים בצורה נכונה הוכח כאחד הגורמים היותר מוכרים וממירים (ממירים: המרה בין חשיפה לתוכן לרכישה ממשית) מבין צורות השיווק השונות.

יחסי ציבור אינטרנטיים

הדרך השלישית לשיווק באינטרנט על ידי תוכן היא כתיבת הודעות לעיתונות וכמובן סיקורים עיתונאים עלינו ועל מה שאנחנו מציעים (יחסי ציבור באינטרנט). גם שם אנחנו נוכל ליצור כתבות מעניינות ומרתקות על נושאים שסובבים את הנושא עצמו (מכירות). כל אחד מכיר את הכתבות שמסבירות לנו על אורח חיים כזה או אחר, על טיפול בבעיה כזו או אחרת, או על למה החיים שלנו לא יכולים להמשך כמו שהם (ועל הדרך תקנו דבר כזה או אחר). שיווק בתוכן דרך העיתונות הוא אחד הכלים החזקים ליצירת מיתוג ואמינות – העיתונים הגדולים מוכרים לנו כגורמים שבודקים את התכנים עליהם הם כותבים כמה פעמים, ואם הם לא היו בודקים – הם כביכול לא היו כותבים. דבר זה מעלה את אמינות המותג שלנו.

אתרי שאלות ותשובות – לצמוח למטה

הדרך הרביעית לשיווק באינטרנט על ידי תוכן (ואין ספק שהיא יותר חזקה בחו"ל מאשר בארץ) היא שימוש באתרי שאלות ותשובות. אני מניח שכולכם מכירים את סטיפס או את אסק-פיפל ודומיהם. אלו אתרים שאנשים שואלים שאלות בכל תחומי החיים שלהם ומבקשים את חוכמת ההמונים בכדי לקבל תשובה. כאן אתם יכולים לענות תשובות לשאלות הנוגעות לתחום העיסוק שלכם  ולאחר מכן להוסיף לינק אל האתר שלכם או להפנות לחיפוש בגוגל (במידה ואי אפשר להוסיף לינקים).

בניית מערכות יחסים עם בלוגרים

שיווק באינטרנט - כל השיטות לשיווק תכנים באינטרנטהדרך החמישית לשיווק בתוכן היא שימוש בבלוגים חיצוניים לאתר שלנו. שיווק בבלוגים יכול להעשות על ידי פתיחת בלוגים שאותם אנו עצמנו ננהל ולשמש אותנו לשיווק תכנים כאלו ואחרים (קשורים לאתר שלנו וגם לא) או שנוכל לפנות לבלוגרים שעוסקים בתחום שלנו ולהציע להם לכתוב על הנושאים שנבקש. ישנם בלוגרים שיכתבו בחינם אך לרוב הבלוגרים ירצו לקבל תמורה כמו קבלת המוצר שעליו הם יכתבו או תמורת תשלום כספי. שיווק על ידי בלוגים יכול להועיל לנו גם בכדי להשיג קישורים לאתר שלנו (תורם לקידום האורגני של האתר שלנו) וגם מהצד של יצירת אמון מצד הגולשים ומצד גוגל כלפי האתר שלנו ומי שעומד מאחוריו.

וידאו – שיווק אינטרקטיבי

הדרך השישית לשיווק תכנים היא – וידאו! מנתונים שעלו במחקרים רבים עולה שמרבית השימוש באינטרנט (למעלה מ70%) נעשה על ידי וידאו. כיום, על ידי שימוש נכון בוידאו, נוכל ליצור תכנים שיגיעו ללא עלויות ותשלומים לגורמים כאלו ואחרים (כגון: יוטיוב, פייסבוק) לאלפי אנשים אם לא למאות אלפי אנשים. וידאו הוא כלי חזק ביותר שאיתו ניתן ליצור תנועה אל האתר שלנו (מרכז הפעילות שלנו), וגם ניתן ליצור אמינות, מיתוג ותחושת שייכות – וידיאו, שלא כמו תכנים כתובים מאפשר לצופה לראות אותנו, להכיר אותנו ולשמוע אותנו, מה שיוצר תחושת קרבה ואמון הרבה יותר מסתם תוכן כתוב. אם נדע להשתמש בכלי הזה בצורה נכונה נוכל לייצר לעצמנו הרבה הצלחות במהלך השיווק האינטרנטי שלנו.

שיווק באינטרנט על ידי שימוש נכון ברשתות החברתיות השונות

הדרך השביעית לשיווק תכנים היא – הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות השונות מאפשרות לנו ליצור תכנים שיוכלו באופן מיידי להגיע אל הגולשים, הם יוכלו לשתף ולאהוב את התוכן שלנו, במידה ונדע למקסם את השימוש בפלטפורמות החברתיות נוכל להגיע לעשרות ומאות אלפי אנשים ללא עלויות.

הדרך השמינית והאחרונה לשיווק בתוכן היא יצירת פודקסטים. אני מניח שלא כולכם מכירים את המונח, לכן נסביר אותו – פודקסט היא בעצם תוכנית רדיו אינטרנטית שאותה אפשר לשמוע דרך אתר אינטרנט או להוריד אותה לשיווק באינטרנט באמצעות תוכן ישנם הרבה צורות ופנים.למכשיר שאיתו אנו רוצים להאזין לתוכנית. הפודקאסט לרוב איננו מתנהל כתוכנית רדיו רגילה ואפשר לרוב בקלות להגיע אל מגיש הפודקסט. כמובן שאתם גם יכולים ליצור פודקאסט משלכם ואם הוא יהיה מעניין הוא יוכל להגיע לאלפי ומאות אלפי אנשים.

לסיכום המאמר, מטרת פעולות השיווק בתוכן הן –

  1. יצירת אמינות
  2. מיתוג
  3. יצירת סמכות ותחושת שייכות רגשית של הלקוח
  4. שבירת מיתוסים על המוצר או על השירות שלנו
  5. יצירת קהל
  6. יצירת מודעות אל המוצר / שירות שלנו

 

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.