המון פעמים כשבעלי עסק פונים למקדמי אתרים, הם נתקלים בשפה מקצועית פנימית שהם לא מבינים בה כלום. דבר זה גורם לנתק, חוסר הבנה, וסירוב מוחלט של בעל העסק לקחת לו מקדם, דבר שכמובן פוגע ביכולות שלו לשווק את עצמו וירטואלית. על מנת למנוע את הקצר בתקשורת, החלטנו להביא לכם מילון מושגים בסיסי ביותר, שיוכל לעזור לכם לפני השיחה עם מקדם האתרים.

מילות מפתח / שאילתות חיפוש / מילות חיפוש –

מילים, משפטים או ביטויים אותם מקלידים הגולשים בשורת החיפוש של מנועי החיפוש (למשל גוגל) ומחפשים מידע לגביהם. לדוגמא, מי שמחפש דברים הנוגעים לשעוני כסף, יוכל להקליד בשורת החיפוש ולחפש את הביטויים “רכישת שעון כסף”, “שעוני כסף”, “איך לנקות שעוני כסף”, “השעון כסף שלי התקלקל” ועוד על אותו העקרון. ישנם כלים מסוימים שיש למקדמי אתרים שדרכם ניתן לברר כמה פעמים בחודש מחפשים גולשים בכלל הארץ/בעיר מסוימת ביטוי מסוים או מילים מסוימות. דבר זה נותן מושג למקדם האתרים לגביי כמה מתעניינים בנושא זה, וכמו כן, כמה קשה/קל יהיה לקדם מילה כזאת בהתאם לתחרות עליה בשוק.

גוגל אנליטיקס (Google analytics) –

שירות יעיל במיוחד שמסופק ע”י גוגל, ואיתו ניתן לצפות בסטטיסטיקת הגלישות והכניסות לאתר כלשהו. התוכנה הזו חשובה ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לנו לראות איפה נכנסו הגולשים לאתר שלנו. אם מפייסבוק, ממנוע חיפוש כלשהו (כמו גוגל), או כניסות לאתר המגיעות ממיילים, מודעות גוגל (אדוורדס), או אפילו מתנועה ישירה (כניסה של מישהו שהקליד את שם האתר או את כתובת האתר ישירות). המידע הזה לא יסולא בפז מכיוון שהוא מלמד אותנו איפה הפרסום שלנו עובד וכמה טוב הוא עובד. כמו כן, עם הנתונים הללו ניתן ללמוד כיצד לשפר לעתיד את השיווק של האתר.

טראפיק –

 או בעברית תנועה. תנועה של מה? כמובן, תנועה של כניסות גולשים לאתר. ניתן למדוד את הטראפיק/התנועה לאתר ע”י שימוש בגוגל אנליטיקס.

אופטימיזציה –

תהליך של יצירת מצב אידאלי באתר מבחינת קוד, תכנים, מהירות עלייה, תגים, וכל מה שקשור לאתר, לעיצוב ולתכנים שלו על מנת לאפשר את זה שגוגל יקלוט את האתר בצורה אידיאלית ויבחר לקדם אותו במיוחד.

דף נחיתה –

עמוד או אתר אינטרנט אליו הגולשים מגיעים, או “נוחתים” עליו, ולכן השם. למשל, דף נחיתה יכול להיות עמוד הבית של אתר כלשהו וגם יכול להיות אתר שכל כולו עמוד אחד ויחיד שכל מטרתו זה לעודד את הגולש להשאיר פרטיו. לכן, לרוב, יוצרים דף נחיתה בצורה מתוחכמת הן מהפן העיצובי והן מצד התוכן, על מנת לעודד גולש להשאיר את פרטיו.

לידים –

פרטים ומידע אישי שהושאר ע”י גולשים בדף הנחיתה. דבר זה יכול בקלות להפוך למכירה ולכן השגת לידים כל כך חשובה.

פרסום בפייסבוק –

ובכן, אין יותר מדי מה להוסיף, זה די חד משמעי. אחת מהאופציות הטובות שיש בארגז הכלים של מקדם האתרים הוא פרסום בפייסבוק. כשיודעים מה עושים, פרסום בפייסבוק יכול להוביל להמון חשיפות, כניסות לאתר, לידים ואפילו מכירות.

קידום ממומן –

מודעות גוגל /אדוורדס / ppc – אופציות פרסום שתלויות בכמות הקליקים. אני אסביר: PPC, ראשי תיבות של pay per click, (שלם לפי כמות הלחיצות), זו מערכת פרסומית שנמצאת גם במנועי חיפוש כמו גוגל (מודעות גוגל/אדוורדס), או באתרים דוגמת פייסבוק. מודעות אלו הן מודעות בתשלום המופיעות באתרים הללו, והלקוח משלם על כל פעם שגולש הקליק על המודעה שלו ועבר לאתר שלכם.

קידום אורגני –

קידום “טבעי” שנוצר על ידי שלל פעולות שמבצע מקדם האתרים באתר על מנת לגרום לו לעלות במיקומים בחיפושים של גוגל. ז”א, האתר מגיע למיקומים לפי מה ש”מגיע” לו מכיוון שהוא עונה על פרמטרים שגוגל בחר, ולכן גוגל חושב שהאתר רלוונטי יותר לכל מיני חיפושים במנוע החיפוש של גוגל, ולפיכף מקדם את האתר מעלה מעלה. בשונה מזאת, הקידום הממומן (סעיף קודם), הוא קידום “לא טבעי”, בו בעצם המיקום שלנו נוצר בעקבות זה שאנחנו משלמים כסף למודעה, אך זה לא אומר בהכרח שהאתר שלנו ממוקם גבוהה בתוצאות החיפוש.

  10) המרה –

תוצאה כלשהי של הפרסום שלך. בין אם זה גולש שהשאיר פרטים (לידים), בין אם זו מכירה/רכישה של ממש, שיתף פוסט פרסומי בפייסבוק, צפייה בסרטון שיווקי וכו’.