קידום אתרי יהדות – דברים חשובים שצריך באתרי יהדות

קידום אתרי יהדות – דברים חשובים שצריך באתרי יהדות

אם הגעת לעמוד זה כנראה שיש לך אתר עם תוכן יהודי, שמטרתו להגדיל תורה, או למכור מוצרים יהודיים או פשוט לפנות לאנשים בעלי רקע יהודי דתי. במאמר זה ניתן כמה טיפים שיעזרו לך לקדם את האתר שלך בגוגל, נלך צעד אחרי צעד

איך מגיעים אנשים לאתר שלי?

אם יש לך אתר, או אפילו דף נחיתה – אתה בטח תרצה שכמה שיותר אנשים ייכנסו פנימה ויזכו להנות מהתוכן שאתה מציע להם. איך אנשים יגיעו לאתר שלך? פשוט מאד: אם יעשו חיפוש במנוע “גוגל” בשביל לחפש משהו שהם רוצים או צריכים, ואם הכתובת לאתר שלך תופיע בתוצאת החיפוש של מנוע גוגל – כנראה שהם ייכנסו פנימה ויזכו להיפגש עם התוכן האיכותי המיוחד של האתר שלך.

אין תחליף לאתר איכותי

מנוע החיפוש של גוגל, עובד על אלגוריתמים של 200 פרמטרים לפחות, שמנסים ביחד לענות על השאלה: “האם האתר שלך הוא איכותי? האם התוכן שהוא נותן אכן נותן מענה לצרכים של הגולשים?”. גוגל עובד שעות נוספות ומשתכלל “להיכנס לראש” של הגולש הממוצע, הרבה גם בעזרת חכמת ההמונים ובדיקות לאן אנשים נכנסים, וכמה מהר הם יוצאים מהאתר וכיו”ב. ולכן דבר ראשון עליך להבין שעליך להיות רציני: שהאתר שלך באמת יספק תוכן יהודי איכותי, לקהל יעד שאליו אתה פונה. אם תעשה את זה בצורה טובה, אז באופן אורגני גם המיקום שלך בגוגל, יהיה יותר ויותר עליון, וממילא – יותר ויותר אנשים ייכנסו אליך – מה שאומר יותר רווחים ושכר רוחני (לאתרים של הפצת יהדות) וגשמי (לאתרים של מכירת מוצרים יהודיים).

איך בונים אתר יהדות איכותי?

טוב, אז הבנו שאין “קיצורי דרך” אלא צריכים לבנות אתר כמו שצריך. כאמור, הדבר החשוב הוא התוכן! עליך למלא את האתר בתוכן איכותי ומתחדש של יהדות, שים לב לנקודות הבאות:

  • הכותרות של המאמרים צריכים להיות מותאמים לשאלתות שקהל היעד שלך מחפש, למשל אם השאלה “דבר תורה לפרשת שבוע” הינה נפוצה מאד, אז תשתמש בביטוי זה ותסביר איזה תוכן ייחודי יש אצלך באתר, לדוגמא: “דבר תורה לפרשת שבוע – על פי האר”י הקדוש” – כאמור, זה מדובר לגבי הכותרות
  • כתוב באתר שלך מאמרי תוכן, רוב המאמרים באורך של 400 מילים, אבל גם עוד מאמרים ארוכים בנושא יהדות. מאמרים ארוכים ומעמיקים גורמים לאתר שלך להיחשב למקצועי בתחום שלך (יהדות ומה שמסביב) ולעלות את הדירוג שלך אצל גוגל
  • אל תרמה ואל תעתיק – לא מאחרים ואפילו לא מעצמך. אלא פשוט תכתוב תוכן חדש ואיכותי, גוגל מזהה מעתיקים והוא ‘מעניש’ אותם בציון נמוך.
  • צור שיתוך פעולה עם אתרים דומים הפונים לקהל היעד שלך, אך שים לב שהם יהיו אתרים רציניים ומהימנים ולא אתרים “בכאילו”. גם זה נותן מקום של חשיבות לאתר שלך.

לסיכום: כדי לקדם את אתר היהדות שלך ברשת, צריך לעשות אותו כמו שצריך, עם תוכן מעמיק ורלוונטי לקהל היעד אליו אתה פונה. בסבלנות ובמתינות לבנות את זה צעד אחרי צעד, בלי קיצורי דרך ובלי שטיקים. תוכן איכותי בצורה פשוטה – יעשה את הכל.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.