כשהתחלתם את לימודי רפואת השיניים שלכם באוניברסיטה – ייתכן שלא חשבתם על כך שתצטרכו להשקיע כל כך הרבה בשיווק בכלל ובשיווק אינטרנטי בפרט. אולם כיום המציאות היא כזו שכל רופא שיניים שמכבד את עצמו, והגיע לצומת הזו בחיים שבה הוא מבין שהוא לא יכול להמשיך ולעבוד רק תחת קופת החולים כשכיר, אלא הוא צריך לצאת חופשי, כעצמאי לעולם הרחב, כי יש לו הרבה מה לתת ללקוחות באופן ישיר, שירות איכותי, מקצועיות, אנושיות, וליווי אישי – כל אלו מצדיקים את הצורך וההכרח של רופא השיניים לפרוש כנפיים ולצאת לשוק החופשי כרופא שיניים פרטי, שעושה עבודה טובה ומקבל את שכר מתגמל בהתאם.

באופן כללי כל יציאה של שכיר לעצמאות דורשת הרבה אומץ, כוחות נפש, מוכנות להשקעה לטווח ארוך ותכנית עבודה רצינית שתכלול בתוכה גם פיקים ואבני דרך לאורך השנים.

בסיסי לעצמאי: להגיע ללקוחות

ביחד עם זאת, כמובן שאחד הדברים החשובים ביותר היא השווק וההגעה ללקוחות. תארו לעצמכם: ד"ר משה, רופא שיניים מקצוען, שנים בתחומו, יכול לעזור לכל כך הרבה אנשים ולקבל על כך שכר כפול ומשולש מהשכר אותו מקבל כשהוא עובד תחת קופת חולים. ד"ר משה משכיר מרפאה קטנה באיזור גוש דן, קונה את כל המכשור הנצרך לו ו… לא מגיע שום לקוח! מה יעשה? ברור הדבר שלהגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלכם, לעניין אותם בשירות שלכם, ולבסופו של דבר לגרום להם לבחור בכם כמי שראוי וכדאי ללכת אליו כדי לקבל שירות של רפאות שיניים – זה מרכיב חשוב וקריטי בלפותח עסק עצמאי של מרפאת שיניים.

איפה הלקוחות נמצאים?

טוב, הבנו אז השלב הראשון הוא למצוא את הלקוחות הפוטנציאלים ולעניין אותם בכך שפתחתם מרפאה מצוינת. אבל איפה הלקוחות האלו נמצאים? אם הגעתם לאתר הזה, אתם כבר לבד מבינים את התשובה – רוב ככל האנשים בעולם נמצאים באינטרנט! זה ה'שוק' של העשור שלנו. ואם אתם רוצים שלקוחות יכירו אתכם, ומתוך כך גם יגיעו אליכם לטיפול, אתם צריכים דבר ראשון לפתוח חנות ברחוב המרכזי שבו עוברים הלקוחות שלכם – כלומר: לפתוח אתר אינטרנט שמציג את המפראה שלכם על שלל מעלותיה, ובעיקר – את דרכי ההתקשרות וההגעה אליה.

מישהו רואה אותי בכלל?!

האמת היא שזה שפתחתם אתר לא אומר שמישהו ייכנס אליו – ייתכן שהוא לא היה נראה מספיק אטרקטיבי לעומת אתרים מתחרים. אבל מה שיותר קריטי ובסיסי: זה שפתחתם אתר – לא אומר שמישהו בכלל יראה אותו! תבדקו בעצמכם, הקישו בגוגל "מרפאת שיניים בגוש דן" קפצו לכם מ בדף הראשון מספר מוגבל של מרפאות: חלקם בצבע כחול ממומנות, וחלקם ללא מימון, אלא גוגל זיהה שהאתרים הללו של מרפאה ברמת גן הם מספיק טובים, עד שקרוב לוודאי שמה שחיפשתם (מרפאה ברמת גן) אכן נמצא באחד מהאתרים הללו בסדר יורד.

כל אחד מבין שיש עשרות, אם לא מאות מרפאות בגוש דן, מה גרם לגוגל לבחור דווקא באותם 10 מרפאות ולשים אותם בעמוד הראשון? זו שאלה חשובה מאד, כי רובנו לא ממשיכים לחפש גם בעמוד השני של גוגל מרפאות נוספות, ובטח שלא עוברים לעמוד השלישי, מה שאומר, שאם אנחנו רוצים להיות רופאי שיניים עצמאיים, אנחנו צריכים לפתוח אתר ולפרסם באינטרנט, אבל אני צריכים לחתור לכך שנופיע בראש הרשימה שתופיע בצג של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, כאשר הם מחפשים אותנו או את השירות שלנו

קידום אתרים בגוגל

אז איך 'מקדמים' את האתר שלנו ברשימה שגוגל מציע ללקוחות הפוטנציאלים שלנו? או במילים אחרות: "איך עושים קידום לאתר שלנו בגוגל?

ישנם דרכים כלליות, שלכל אחת מהם יש חסרון ויתרונות, וממילא גם יכולות לשמש למטרות פרסום קצת שונות.

קידום ממומן – זו הדרך הפשוטה והיקרה, פשוט לשלם לגוגל על מנת שידחוף את האתר שלנו למעלה ברשימה של החיפוש, על פי נושאים ומילות מפתח שניתן לו. היתרון – שזה עובד מיד. החיסרון הוא  – שזה עולה הרבה כסף, והחיסרון השני – שלא מעט אנשים נמנעים מלהיכנס לאתרים שכתוב עליהם שהם הועלו על ידי גוגל באופן 'ממומן', ויעדיפו לגלגל מעט למטה את הדף ולהיכנס לאתרים 'טבעיים' יותר. מה שמביא אותנו לדרך השניה לקידום אתרים:

קידום אורגני – או בלשון אחרת: "קידום טבעי". העיקרון שעומד מאחורי הדרך הזו, היא שהאלגוריתם של גוגל מזהה תוכן איכותי "התוכן הוא המלך", ואם האתר עצמו יהיה איכותי מספיק – זה יבטא את זה שאתם בעצמכם מקצועיים ואיכותיים, ושקרוב לוודאי שמי שמחפש שאלתה בתחם שלכם –ימצא אותה אצלכם. שזה בדיוק האינטרס של גוגל – שכל מי שמחפש משהו יקבל אותו בדיוק מקסימאלי לאחר שיקבל את תוצאת החיפוש.

אז איך עושים קידום אורגני?

יוצרים קשר עם מקדם אתרים מקצועי, שיידע איך למלא את האתר שלכם בתוכן איכותי, לקשר אותו לאתרים מהימנים מקבילים, לעשות אותו לאתר איכוי כל כך עד שבאופן אורגני וטבעי האתר שלכם יהיה בעמוד הראשון של גוגל, לקוחות יצרו עמכם קשר, המרפאה שלכם תתמלא– ואתם תחושו סיפוק על עבודתכם כרופא שיניים והתגמול המכובד שנלווה אליו.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.
  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי
  • שונה לאחרונה:25 במאי 2022
  • זמן קריאה:זמן קריאה 1 דקות