פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק

המדיה החברתית שינתה, ללא כל ספק, את עולמנו – והדברים אמורים בעיקר לגבי הרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם, פייסבוק. כאשר כולם נמצאים בפייסבוק, לא מפתיעה העובדה שהוא הפך, במהלך השנים, להיות אחד מאמצעי הפרסום היעילים ביותר שיש, כאשר רבים יטענו שמי שלא נמצא (ומפרסם) בפייסבוק, כאילו לא קיים. אז איך בדיוק מפרסמים בפייסבוק? ולמה זה כל כך חשוב?

פרסום בפייסבוק – הדרך העיקרית להגיע ללקוחות

דומה כי לא קשה למצוא סיבות בגינן פרסום בפייסבוקהופך לרעיון מצוין, אפילו מתבקש. ראשית, פוטנציאל הלקוחות העצום הגולש ברשת חברתית זו, כאשר הנתונים שפורסמו בתחילת 2014 מצביעים על למעלה ממיליארד משתמשים הפעילים מדי חודש, כאשר חלקם הגדול נכנס לאתר מספר פעמים ביום. המשמעות של כך, מבחינת המפרסמים, היא חשיפה כמעט חסרת תקדים, אשר נדרש להשקיע הון תועפות על מנת לנסות להגיע אליה בפלטפורמות פרסומיות אחרות (חשבו, למשל, על שלט חוצות או על פרסום באמצעי התקשורת).

פייסבוק, וזה יתרון משמעותי נוסף של האתר, מאפשר לא רק לפנות בפרסום למכנה המשותף הרחב ביותר, כי אם לקהלים ספציפיים, שסביר יותר שהמוצר או השירות המפורסם יפנו אליהם באופן ישיר. כאשר מפיקים מודעה לפייסבוק, אפשר להגדיר, באופן הפשוט ביותר, את קהל היעד אליו היא מיועדת מבחינת מגדר, גיל, מצב משפחתי, מקום מגורים או אפילו תחביבים. כאשר החשיפה היא לקהל יעד פוטנציאלי באמת, גדלים הסיכויים לכך שהמשתמשים ילחצו על אותה מודעה, ייחשפו לשירות המוצע ואולי אפילו יזמינו אותם באופן מיידי.

פרסום בפייסבוק – התאמה לכל צורך

אפשרות הפרסום באמצעות פייסבוק, חשוב להדגיש, נחשבת לגמישה בכל קנה מידה. ההליך עצמו פשוט במיוחד, ומבוסס על מספר צעדים בסיסיים. פייסבוק מאפשרת להגדיר מספר אפיקי פרסום, הנבדלים ביניהם לא רק בסוג קהל היעד שייחשף למודעות, אלא גם בכמות שלו. ברור שככל שמשלמים יותר על הפרסום, כך הוא יופיע בין העדכונים של יותר ויותר משתמשי פייסבוק.

על כל פנים, על מנת שהפרסום אכן יהיה האפקטיבי ביותר, מומלץ מאד לעקוב אחר התקדמות הקמפיין בכל רגע נתון. פייסבוק בהחלט מאפשרת שינויים אלה או אחרים במאפייני המודעות, וניתן לבצע זאת בהתאם לשאלת הגשמת היעדים.

קידום אפליקציות בפייסבוק

כיום ניתן לקדם אפליקציות בפייסבוק תוך הגעה לקהלי היעד של האפליקציה – הדבר יכול לגרום לעשרות אלפי הורדות בתמורה לתשלום זעום.

פרסום בפייסבוק – ואיך אפשר בלי עמודים עסקיים?

כשמדברים על פעילות עסקית באמצעות הפייסבוק, לא ניתן שלא להזכיר את פעילות העמודים העסקיים (עמודי האוהדים) כמכלול, ולא רק בהיבטים של פרסום. כיום, כמעט כל עסק, בכל גודל ובלי קשר לתחום הפעילות שלו, פותח עמוד משלו. באמצעות העמוד, הוא יכול לבנות קהל של לקוחות, לפרסם מידע חיוני עבורם בצורה של פוסטים, להציע מבצעים וכן לתקשר איתם באופן יעיל.

גם כאן, אפשר בהחלט להכניס לתמונה פוסטים ממומנים, אשר יהיו בחשיפה גבוהה. הדבר מגדיל את הנראות של עמוד העסק כולו ועקב כך גם את מספר האוהדים שלו, ועקב כך גם משפר את הסיכויים לפעולה אקטיבית מצידם של הלקוחות.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.