ניתוח תנועת גולשים באתר ושיפור יחס המרה

ניתוח תנועת גולשים באתר ושיפור יחס המרה

ניתוח תנועת גולשים באתר, או WEB ANALITICS הוא כלי הכרחי למיקסום וייעול תוואי הפעילות באתר שלך. ע”י ניתוח תנועת הגולשים באתר שלך אנו יכולים לברר המון דברים;

כניסת הגולשים לאתר:

מאיפה הם נכנסו לאתר שלך? האם זה מחיפוש אורגני? מהודעה ממומנת (ADWORDS), מלינק מאתר אחר? ע”י בירור זה אנו יכולים להבין האם מודעת הADWORDS שלך עובדת/האם החיפוש האורגני מניב תוצאות/ האם הלינק מהאתר שמוביל לאתר שלך הוא לינק טוב, במה ניתן לשפר את הנ”ל וכו’.

משך שהות הגולשים באתר:

ע”י משך שהות הגולשים באתר אנו יכולים להבין האם האתר אטרקטיבי או לא. אם השהות מאוד קצרה- כנראה שמשהו בתוואי הנוף של האתר אינו עובד. אם זה בגלל עיצוב, העמסת תכנים ומידע, זמן טעינה ממושך
עד לעליית האתר וכו’. לעומת זאת, זמן ממושך של שהות באתר מעיד כי האתר מוצלח, הוא מצליח למשוך גולשים, התוכן ענייני ושייך, וכו’.

תנועה בין דפי האתר:

ע”י ניטור תנועת הגולשים בין דפי האתר, אנו יכולים להבין איזה דף רלוונטי יותר לגולשים ואיזה פחות. דבר זה עוזר לנו למקד את הפוקוס על הדברים שמעניינים את הגולשים.

מיקום עזיבת הגולשים את האתר:

דבר זה יכול להעיד על נקודה לא טובה באתר, שמתוכה בוחרים הגולשים להרחיק עצמם מהאתר ולצאת. יכול להיות גם שנקודת עזיבה מעידה על ההיפך- שהגולש קיבל את כל מה שהיה זקוק לו, ולכן עזב.

מעקב המרות:

האם הגולשים לחצו על הדברים עליהם רצית שילחצו? האם הם מילאו פרטי התקשרות? ובקיצור, בדיקה האם הדברים שרצית שיקרו באתר שלך- אכן קרו. ולסיכום, מיפוי נכון של תנועת הגולשים באתר שלך הוא דבר הכרחי על מנת למקסם ולייעל את יכולות ההנבה של האתר. בין אם זה במישור החשיפתי/פרסומי, ובין אם זה במישור המכירתי.

איך הופכים גולשים ללקוחות? (או איך יוצרים יחס המרה טוב)

במילה אחת- אמון. זה לא משנה אם יש לכם דף נחיתה או אתר שלם. גולש הופך ללקוח, ברגע שהוא חש אמון כלפי האתר/דף הנחיתה שלכם. אז איך בונים אמון? עפ”י מחקרים רבים שבוצעו ברחבי העולם, נלמד שגולש אשר מגיע לאתר, מחבב אותו, מרגיש שהאתר משדר סמכותיות, ואז נתקל בו שוב ושוב- מתחיל לרכוש אמון באתר.

כאשר לקוח חש אמון באתר- המסלול למכירה קל ומהיר הרבה יותר.

ע”מ שהלקוח יחוש אמון כלפי האתר, עליו לפגוש באתר שוב ושוב ובעצם לחוות התניה חיובית. מה הכוונה בהתניה חיובית? ז”א שהמוח של אותו גולש למד לקשר בין האתר שלך לבין דברי חיוביים, כמו רגשות חיוביים, מקצועיות, תחושת סמכות וביטחון, ושוב- אמון. אז איך זה בעצם עובד? בונים דף נחיתה או אתר בצורה חכמה, שנועדה לעורר רושם ראשוני חיובי. מעוררים בגולש רגשות חיוביים כמו חיבה, סקרנות, עניין, הזדהות, וכדומה, ואז מנסים בעצם ליצור בינו לבין האתר/דף הנחיתה “מערכת יחסים ארוכת טווח”.

אז איך עושים את זה?

לאחר הרושם הראשוני החיובי מעודדים את הלקוח לרשום את עצמו לרשימת תפוצה. באמצעות רשימת התפוצה או פיתוח אפליקציה, אפשר לחשוף את האתר שוב ושוב ללקוח בצורה חכמה ומושכת, על מנת לרכוש את אמונו, מה שבסופו של דבר, יוכל להסתכם במכירה. עוד דרך לעשות את זה, היא לחשוף שוב ושוב את האתר/דף הנחיתה ללקוח דרך הרשתות החברתיות, עד שיוצרים אצלו תחושה כאילו הוא “מכיר” אתכם, וכך ליצור אצל הגולש את תחושת האמון, וכאמור לסלול את הדרך למכירה.

למה הגולשים עוזבים את האתר שלך?

אחד הפקטורים הכי חשובים בבנייה וקידום אתרים הוא שמירת לקוחות בתוך האתר לכמות זמן מקסימלית. ככל שגולש נמצא באתרכם יותר זמן, זה מעיד על רמת התעניינות גבוהה וסיכוי טוב למכירה. בעידן המודרני, אין לאנשים הרבה סבלנות. אם הם לא מקבלים מיד את מה שרצו, הם נוטים לאבד עניין. אותו דבר קורה גם באינטרנט. כאשר גולשים עוזבים את האתר, חשוב לדעת למה הם עזבו. אם נגלה מדוע עזבו את האתר, נקבל אינדיקציה למה צריך לשפר באתר, ומה עובד טוב.

ישנם כמה וכמה סיבות לעזיבת גולשים את אתרכם;

  1. זמן עלייה ארוך מדי. כאשר לאתר לוקח זמן רב מדי להיטען, הגולשים מאבדים את סבלנותם
    ופשוט יוצאים.
  2.  עיצוב לא נעים לעין. לעיצוב יש חלק אינטגרלי במשיכת גולשים אל האתר. אם העיצוב איננו טוב מספיק, גולשים לא יהססו לעזוב.
  3. הפצצת מידע. טקסטים ארוכים, כיתוב מייגע, ארוך וגדוש בפרטים מעייף את הגולשים, גורם להם לאבד עניין בתוכן הנכתב, ולכן הרבה מהם מוותרים על האתר כליל.
  4. תוכן שאינו תואם את המידע אותו חיפש הגולש. כאשר הגולש כתב את מילת החיפוש שלו, או השאילתא במנוע החיפוש, הוא נתקל בתוצאה שמובילה לאתר, אך כאשר נכנס אליו- גילה שאין שם באמת את המידע אותו חיפש, ולכן, ברוב המקרים, יעזוב את האתר.
  5. מידע מועתק. הרבה פעמים, במיוחד כאשר בעלי עסקים פונים לבוני אתרים זולים במיוחד, הם מקבלים
  6. אתר תבניתי, עם תוכן מועתק. תוכן בנאלי, לא ייחודי, כזה שכל המתחרים שלך כבר כתבו לפנייך – דבר זה ידחה את הגולשים מלעיין בכתוב, שכן הם “כבר היו בסרט הזה” ויעודד אותם לעזוב את האתר.
  7. שגיאות כתיב. זה נשמע כל כך מובן מאליו וכל כך ברור שהתוכן באתר יהיה כתוב ללא שגיאות כתיב. המציאות קצת שונה. ישנם הרבה אתרים שהתוכן בהם כתוב עם שגיאות כתיב. כאשר גולש ממוצע נתקל בתוכן עם שגיאות כתיב, רוב הסיכויים שהוא יעזוב את האתר. שגיאות הכתיב מסמלות לגולש שמי שכתב את התוכן אינו רציני, ולכן לא יהיה מעוניין בשירותיו.
  8. אתר שנראה זול. כל אתר שייראה פשוט מדי, תבניתי וחסר ייחודיות, ייראה לגולשים כזול. דבר זה יגרום להרבה גולשים לעזוב את האתר, שכן מי ייקח ברצינות מישהו שאת עצמו לא לוקח ברצינות?
  9. ניווט לא נוח. כאשר הגולשים מסיירים באתר, אך אינם מוצאים את דרכם לדף הבית, למחירון, או לכל דף בו הם מתעניינים, מהר מאוד הם יתעייפו מהחיפוש, ופשוט יעזבו את האתר לחלוטין. לכן, חשוב מאוד להקפיד על שורת ניווט קלה וידידותית למשתמש.
  10. פרסום יתר. כאשר גולשים נכנסים לאתר ומיד הם מופצצים באין ספור מודעות, הודעות, באנרים, סרטונים וכדומה- הם יעזבו את האתר. לא רק שזו הפצצת מידע כמו שנכתב בסעיף 3, זה גם לא נעים בעין, והגולשים מרגישים שמנצלים אותם לצורך קניית מוצרים לא רלוונטיים למה שחיפשו.
  11. מוזיקה ברקע האתר. מעטים האתרים בהם מוזיקת רקע היא רלוונטית ומוצאת חן בעיניי הגולשים. ברוב המקרים הם מחפשים בחיפזון איך להשתיק  אותה, מתעצבנים בתהליך, ועוזבים את האתר.
  12. מבנה לא סימטרי בפריסת האתר. כאשר האתר, העיצוב, התכנים והתמונות לא נמצאים בצורה סימטרית ונעימה לעין- גולשים יעזבו ללא היסוס. לא רק שזה מציק בעין, זה מעיד על אתר זול (ראו סעיף 7), רישול וחוסר רצינות.

ישנם עוד כל מיני פרמטרים שמציקים לגולשים ודוחפים אותם לעזוב את האתר, כמו כתב לא קריא/צפוף מצועצע וצעקני, נתונים מיושנים, כתיבת תוכן עם מונחים מקצועיים ללא הסבר לגולשים מה הם אומרים, ועוד.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.