כל הדרך למעלה: איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

כל הדרך למעלה: איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

רגע לפני שנחלוק אתכם טיפים איך לבחור חברה לקידום אתרים, נדגיש בפניכם את חשיבותו של קידום האתר שלכם. נסו להיזכר בפעם האחרונה שביקרתם בחנות ספרים: האם רכשתם ספר שלא הונח על במת המבצעים במרכז החנות? כמעט בטוח שלא. העיניים שלכם התמקדו רק בספרים “המקודמים”, אלו שישבו בלוקיישן נבחר במטרה למשוך את תשומת הלב שלכם.

רכשתם לאחרונה פריט לבוש – מטי-שירט ועד מכנס מחויט? נסו להיזכר היכן היו הונחו הפריטים. כמעט בטוח שהם הוצגו במדפים מרכזיים בגובה שלכם, ולא במדפים גבוהים יותר.

הדוגמאות האלו ממחישות מהו כוחו של קידום – באונליין ובאופליין, ועד כמה הוא משפיע על הבחירות שעושים הלקוחות. כעת, כשגם לכם יש אתר בית חדש, יש להשקיע בקידומו ברשת. אתר שלא מקודם הוא אתר שנועד לצנוח אל תחתית תוצאות החיפוש. במילים אחרות? קהל היעד שלכם לא ייחשף אליכם ולשירותים שאתם מציעים.

מהו תפקידה של חברת קידום האתרים?

  • החברה היא שזו שתתאים מהלכי שיווק למטרות שלכם
  • ניהול תקציב הדיגיטל שלכם
  • יישום המהלכים, ניתוח תוצאות, הסקת מסקנות
  • אחריות על תוצאות הקמפיינים (חשיפה/כניסות/לידים/מכירות)

לפניכם, מספר טיפים לבחירת חברה של קידום בגוגל:

1.בדקו את מיקומי האתרים שהחברה מקדמת עם תיק העבודות

הדבר הראשון שאתם צריכים לבסס עליו את הבחירה שלכם? תיק העבודות. מאחר ומדובר על קידום אתרים, תיק העבודות שהחברה תמסור לכם הוא בעיקר קישורים לאתרים שהיא מקדמת. אם לדייק: החברה תמסור לכם ביטויים מסוימים, ועם הקלדתם יפתחו במנוע החיפוש כל התוצאות. כך, תוכלו לראות באיזה עמוד ממוקם האתר שהחברה מקדמת עם הביטוי הרלוונטי. לדוגמא: מסעדת המבורגר כשרה בירושלים. איך יש להעריך את עבודת החברה?

  • מיקום גבוה בעמוד הראשון – חברת קידום אתרים מומלצת
  • חשוב להתעניין כמה זמן האתר מקודם (האם האתר שומר על מיקום גבוה / תוך כמה זמן הוא הגיע למיקום וכן הלאה)
  • שימו לב כי התוצאה המופיעה בראש הדף היא אורגנית לא ממומנת

2.כמה זמן קיימת חברת הקידום?

לעתים קל מאד להתפתות למשרד מעוצב וטרנדי, מחירים אטרקטיבים וזמינות גבוהה של המקדמים. כל אלו חשובים, אך הם לא מחליפים את הניסיון המקצועי של מקדם האתרים. רק מקדם בעל ניסיון “בשטח” יוכל לספק לכם תוצאות. תנו עדיפות ברורה לחברות קידום אתרים מומלצות, כאלו שיובילו אתכם ויעלו אתכם על הדרך המהירה להצלחה. איך ניסיון מקדם האתרים משרת אתכם?

  • היכרות עם אלגוריתם מנוע החיפוש גוגל
  • מקדם מנוסה יודע מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות
  • התנסות במהלכים שקצת פחות עובדים (חיסכון של כסף וזמן)
  • היכרות עם קולגות לטובת החלפת קישורים / שיתופי פעולה
  • ניתוח קמפיינים מהיר, הסקת מסקנות מידית והוצאה לפועל של מהלכי שיווק

3.דיל שיווק דיגיטלי – גמישות והתאמה אישית

בקידום אתרים אין נכון או לא נכון, אלא שיש את מה שנכון לכם ולעסק שלכם. ההמלצה החד משמעית היא לתאם מראש ציפיות באשר לאסטרטגיית הקידום שתיושם על האתר שלכם. תנו עדיפות לחברה שמתאימה לכם אסטרטגיית שיווק אישית, ולא מגבילה אתכם ב”תוכנית מדף” קיימת. חברה אמינה ומקצועית תכיר ותלמד אתכם (מאופי העסק ועד מטרות הקידום), ורק לאחר מכן תציע לכם תוכנית עבודה. 

4.אל תוותרו על פגישת היכרות אישית

מקדם האתרים יהפוך את האתר שלכם לנכס מניב. מעבר למקצועיות (שהיא בהחלט הכי חשובה), חשוב שתרגישו חיבור עם מי שעובד אתכם ועבורכם. האם הייתם מקבלים אליכם לעבודה מנהל שיווק מבלי שפגשתם אותו? מובן שלא. אמנם כאן מדובר על שיווק דיגיטלי ועל נותן שירות חיצוני, אך ישנו ערך רב לטיב השירות שתקבלו, האחריות המקצועית, היכולת להקשיב, מידת הזמינות, השקיפות והאמינות של מקדם האתרים.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.