טיפים לעיצוב באנרים

טיפים לעיצוב באנרים

באנר הינו מודעת פרסום אינטרנטית המעוצבת על ידי איש מקצוע ונועדה למשוך את תשומת לבכם, הגולשים. הבאנר מעוצב באמצעים גרפיים מקצועיים כגון פלאש או תוכנות עיצוב אחרות. הבאנרים מושכים תשומת לב ומעוררים עניין בגולש בשל מספר גורמים שונים היוצרים יחדיו מודעה אטרקטיבית הקוראת לגולש להקליק עליה. בין הגורמים ההופכים את הבאנר לכל כך אטרקטיבי הם רבים: העיצוב הייחודי שלהם, המיקום הבולט שלהם בדף האינטרנט, הפנייה הישירה אל הגולש והקריאה להקלקה, הצבעוניות והחיים שהבאנר מקרין, הסטייל שלו, האתר בו הבאנר ממוקם, כמות הטקסט בתוך הבאנר, אופי הקריאה לפעולה שמציע הבאנר, מידת השיווקיות שלו ועוד. כל אלו משפיעים על הסיכוי שהגולש כן ילחץ על הבאנר או לא ילחץ עליו ופשוט ימשיך הלאה. אפשרות זו של הקלקה על הבאנר הינה משמעותית ביותר עבור המפרסם. הקלקה על הבאנר משמעה כניסה של הלקוח לעמוד של המפרסם. הקלקה זו הינה בעלת שתי השלכות: האחת, עלות למפרסם (PPC–Pay Per Click) והשנייה – לקוח פוטנציאלי. מכאן – העבודה היא כבר של דף הנחיתה, שעליו להיות אטרקטיבי, רלוונטי ועדכני לא פחות עבור הגולש. על כך ניתן יהיה לפרט בהמשך. המאמר הבא מספק טיפים רלוונטיים לעיצוב באנרים אטרקטיביים.

טיפים לעיצוב באנרים

עבודת מחקר

את הבאנר יש לעצב בהתבסס על מידע קיים. חברות אינטרנט רבות, כמו גם חברות לעיצוב אתרים מציעות חבילה בסיסית הכוללת באנר מעוצב. ישנם מקרים בהם באנר זה אינו מושקע ולמעשה מדובר בבאנר שעוצב בכמה דקות ספורות. כשמדובר בלקוחות פוטנציאליים שלכם – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. ודאו כי הבאנר שלכם אכן מבוסס על מידע רלוונטי מהתחום ואכן פונה אל קהל היעד.

עיצוב ראשוני

העיצוב הראשוני אינו כולל אנימציות או האנשה, החייאת הבאנר או כל אפקט אחר. את התחלת העיצוב יש לעשות בתמונות סטטיות לחלוטין ורק לאחר ההחלטה הסופית על הצבעים והסגנון – בחרו את האפקטים הרצויים. עיצוב הבאנר יתבצע בפריימים סטטיים שיעצבו את הבאנר הדינאמי. העיצוב הראשוני באמצעות תמונות סטטיות יקל על ביצוע תיקונים בשלב מאוחר יותר על תוכנת פלאש.

פתיחת הבאנר בחלון חדש

עדיף לעצב את הבאנר כך שייפתח בחלון חדש ולא באותו החלון. כך יוכל הלקוח הפוטנציאלי להתמקד במידע שניתן לו ובעמוד החדש שנפתח.

ניקיון ויזואלי

הבאנר פונה אל הגולש בשפה הוויזואלית. על מנת שהבאנר יוכל לפנות אל הגולש בבהירות ובצורה מובנת, הפניה צריכה להיות ברורה ונקייה. הטקסט בבאנר צריך להיות קצר וקולע. קצר וקולע משמעותו טקסט שמדבר אל הלקוח ומתוך העולם שלו. הטקסט צריך להיות תכליתי וברור, כלומר עליו לכלול אמיתות שונות מחייו של הגולש וניואנסים שמדברים אליו.

ישירות ופשטות

מעצבי באנרים רבים מנסים להרשים את הלקוח שלהם ובוחרים בעיצוב מורכב ועמוס, או בטקסטים במילים גבוהות ולא רלוונטיות לנושא הפרסום. באנר איכותי ומקצועי צריך להיות שנון אבל לא מורכב, מובן ולא אגרסיבי, מושך אבל לא מעמיס.

שימוש נכון באנימציה

האנימציה הינה כלי רב משמעות וכוח שיכול להשפיע רבות על בחירתו של הגולש. ישנן לא מעט תוכנות אנימציה רלוונטיות שבאמצעותן ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ביותר, בשימוש מושכל. חשוב לא להעמיס את הדף ביותר מדי אלמנטים עיצוביים ואנימטוריים שונים אולם מאידך – חבל לפספס את היתרונות שיש לתוכנות האנימציה השונות להציע.

טיפים ועזרה

בקשו עזרה וקחו טיפים לעיצוב גרפי מאנשי מקצוע שיש להם נגיעה בעניין. אם יש לכם אפשרות לשלם לאיש מקצוע איכותי ומנוסה תמורת עיצוב הבאנר – עשו זאת.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.