בניית חנות וירטואלית, כמה זה עולה?

בניית חנות וירטואלית, כמה זה עולה?

עסק כמו חנות יכול להיות עסק מכניס מאוד, אך כמות הלקוחות שאנחנו יכולים שתהיה לנו בעסק היא מוגבלת. אם אנחנו רוצים ליהנות מכמות בלי מוגבלת של לקוחות עלינו להקים חנות וירטואלית לעסק שלנו. בניית אתר חנות יכולה לאפשר לנו למכור את הסחורה של החנות שלנו לאנשים בכל רחבי העולם והארץ.

בניית אתר חנות – למה כל עסק צריך חנות וירטואלית?

בניית חנות וירטואלית

בניית אתר חנות יכולה להיות צעד עסקי חכם מאוד. כל עסק צריך למעשה לחנות וירטואלית או אפליקציית מכירות. כאשר לעסק שלנו יש חנות וירטואלית אנחנו יכולים להקים חנות נוספת שאין בה צורך לעובדים נוספים. כאשר לעסק שלנו יש חנות באינטרנט אנחנו יכולים למכור את הסחורה שלנו גם ללקוחות שנמצאים במדינות רחוקות מאוד כמו ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה או ארצות אירופה.

בניית אתר חנות – יתרונות

בניית אתר חנות היא בעלת יתרונות רבים. היתרון המרכזי של בניית אתר לחנות שלנו הוא שאתר זה יכול לאפשר לנו לשפר את התדמית הייחודית של העסק שלנו. כאשר לעסק שלנו יש תדמית חיובית מאוד ומתקדמת – של עסק שלא מפחד מטכנולוגיה אז יותר לקוחות ירצו לעשות אתנו עסקים. לקוחות נמשכים לעסקים שיש להם אתרים מעוצבים ויפים. ככל שהאתר שלנו יהיה מעוצב יותר ואיכותי יותר כך נוכל לפנות למספר רב יותר לקוחות ולשכנע אותם לקנות חלק מהסחורה האיכותית שלנו.

כמה עולה בניית חנות וירטואלית?

בשנים האחרונות בעלי עסקים זיהו את הפוטנציאל של בניית חנות וירטואלית באינטרנט. אם בעבר חנויות גדולות היו אלה שמיהרו לאמץ את הטרנד של בניית חנות וירטואלית , הרי כיום ניתן להבחין כי בעסקים קטנים ההולכים ומאמצים את הטרנד. כיום כאשר כולם נמצאים באינטרנט, השאלה המרכזית עבור רבים היא כמה עולה לבנות את החנות.

בנייה של חנות באינטרנט עשויה להגדיל את הרווחים, היות ומדובר בחנות הפתוחה לציבור הרחב בכל שעות היממה, מה שמשפיע על כמות הכניסות לחנות- אנשים יכולים להיכנס לחנות בכל זמן, בין אם מדובר בשעות הבוקר או בשעות הערב.

פרמטרים חשובים המשפיעים על בניית חנות וירטואלית

תחזוקה של חנות באינטרנט מצריכה התחשבות במספר גורמים. לפני שנכנסים למשא ומתן עם חברות שונות המתמחות בנושא בניית חנות וירטואלית, כדאי להביא בחשבון את אותם גורמים שעבור כל אחד מהם נדרשים לשלם:

דומיין

בעת בניית חנות וירטואלית חשוב מאד לא רק להשקיע ביצירת לוגו יפה אלא גם בשם דרכו מגיעים לאתר- שם דומיין אותו יש צורך לבחור. בחירת השם צריכה להתאים לשם העסק על מנת לאפשר למנועי החיפוש לזהות את העסק, וכן למדינה בה פועל העסק. מה הכוונה? בישראל למשל מקובל לעשות שימוש בסיומת co.il.

אחסון

גורם נוסף שעולה כסף הוא אחסון. בדיוק כפי שעבור חנות רגילה אתם נדרשים לשלם כסף, כך גם בניית חנות וירטואלית דורשת תשלום. אם חנות רגילה ממוקמת ברחוב, הרי חנות באינטרנט נשמרת על גבי שרת- ישנם שרתים מהירים וישנים שרתים מהירים פחות. מכאן יש חשיבות רבה להשקיע נכון ולבחור בחברת אחסון אתרים אשר תפקידה לדאוג לאחסן את האתר בשרתים שונים.

כיום ישנן חברות רבות, אך על מנת לבחור את החברה המתאימה כדאי להתייעץ עם גורמים המבינים בתחום על מנת להבטיח לקוחות את השירות הטוב ביותר. בעולם בו הכל מהיר ולאנשים אין זמן, לקוחות רוצים להיכנס לאינטרנט ולמצוא את המוצרים שהם מחפשים במהירות רבה. מכאן בחירת חברה איכותית עולה לא מעט, אך משתלמת לטווח הרחוק. חברה איכותית ובעלת ניסיון מעסיקה גם צוות מקצועי אשר נועד לצורך תמיכה.

שכיר או עצמאי

אחת ההחלטות החשובות המשפיעות על המחיר היא האם לבנות חנות באינטרנט או להשכיר- מה שמשפיע כמובן על העלות וגם בכל הנושא של תפעול שוטף לאורך תקופה ארוכה. למה הדבר דומה? להתלבטות האם להשכיר דירה או לקנות בית. בדיוק כמו בשוק הנדל”ן, גם כאן מי שזו לו הפעם הראשונה , כדאי לשקול חנות בשכירות, היות ומדובר בצעדים ראשונים בתחום עבור מי שאין לו ניסיון בכל הקשור למכירה של מוצרים שונים.

לעומת זאת, חנות עצמאית מתאימה למי שיש לו ניסיון בתחום מכירות מוצרים והוא יכול לנהל את החנות בעצמו. כך או כך, יש יתרונות וחסרונות וכדאי לבחון את הנושא לפני שממהרים לקפוץ למים.

איתמר בן דור

מומחה לקידום אתרים, פיתוח ועוד. עובד כעשור בתחום הקידום השיווק והפיתוח, בעלים ומנכ"ל בחברת endless.